Retourneren
Na ontvangst van het product heeft u een afkoelingsperiode van 14 dagen om zonder opgave van redenen de overeenkomst te ontbinden en het product te retourneren in originele staat en ongeopende* verpakking. Daarbij draagt u zelf de kosten van retourzending, met uitzondering van een terecht beroep op de "niet goed-geld terug" regeling. Festa di Friuli zal in geval van ontbinding, binnen 14 dagen de betaalde bedragen (inclusief de verzendkosten) terugbetalen.
* Zoals vermeld in artikel 10, lid 8 van onze algemene voorwaarden worden verzegelde producten (oa vacuüm verpakking, wijnkurk/dop), die om redenen van gezondheidsbescherming of hygiëne niet geschikt zijn om te worden teruggezonden, en waarvan de verzegeling (vacuüm verpakking, wijkurk/dop) na levering is verbroken uitgesloten van het herroepingsplicht. Dit houdt in dat geopende voedingsmiddelen en/of geopende flessen drank niet kunnen worden geruild of worden geretourneerd.
Wilt u iets retourneren, stuur dan een email naar info@festa-di-friuli.nl. Geef hierin het bestelnummer, reden van retour (niet verplicht) en eventueel een toelichting of gebruik het modelformulier voor herroeping (zoals weergegeven bij ‘bestelling annuleren’).
U ontvangt van ons een e-mail met daarin de bevestiging van uw retouraanvraag en hoe u het/de artikel(en) retour kunt sturen.
Verpak het artikel in een degelijke verzenddoos. Deze kan ook worden terug gestopt in de door ons geleverde verzenddoos. Plak het retouretiket op het pakket en stuur deze op. Bewaar het verzendbewijs goed. U draagt zelf de kosten voor het retour sturen (met uitzondering van klachten / niet goed-geld terug).
Zodra Festa di Friuli de retourzending ontvangen en verwerkt heeft, ontvangt u een email. De email geeft aan wanneer u de terugbetaling of het vervangende artikel ontvangt.
Klachten
Het is natuurlijk vervelend als u een klacht heeft over onze producten en of dienstverlening. Wij willen u graag verder helpen en een gewenste oplossing bieden. U kunt mailen naar:
info@festa-di-friuli.nl
Festa di Friuli zal de klacht bekijken en proberen naar ieders tevredenheid de klacht op te lossen.
Na ontvangst van uw klacht ontvangt u van ons een bevestiging.
Wij zullen uw klacht binnen 14 dagen na ontvangst beantwoorden, mocht het meer tijd nodig hebben, dan zullen wij u hiervan op de hoogte stellen.
Mocht u dit niet op prijs stellen, dan kunt u ook altijd contact op nemen met de afdeling bemiddeling van Stichting Webshop Keurmerk waar wij bij zijn aangesloten.
Vanaf 15 februari 2016 is het voor consumenten in de EU ook mogelijk om klachten aan te melden via het ODR platform van de Europese Commissie. Dit ODR platform is te vinden op (http://ec.europa.eu/odr) Wanneer de klacht nog niet elders in behandeling is dan staat het u vrij om de klacht te deponeren via het platform van de Europese Unie.